07/12/2012

Made in

- O, pa gde si ti?! - razvukla je kez i presekla me pogledom. - Jesi li se nakanila da dođeš!? Evo, sad ćemo, samo da završim ovog momka.
Uđoh u salon. Skinula sam jaknu, šal i kapu, sela na stolicu i uzela jedan od onih tabloidnih časopisa, kakvih su puni frizerski saloni i zubarske ordinacije. Sa TV-a dopire izveštaj o studentskom protestu. Ne znam šta više ne razumem: ono što čitam ili ono što slušam.

Sedim tako i čekam. Zvuk mašinice se stapa sa brbljanjem politikologa i voditelja. Nekim ljudima odlazak kod frizera teže pada nego odlazak kod zubara. Napolju klinci bacaju petarde. Tako nalaže stari srpski običaj: da se samo uz pucnjeve može ispratiti stara i dočekati naredna godina. Očevi ih tako naučili. I oni će, izgleda, jednog dana na svoju decu preneti tu ljubav prema pucanju.



- Izvoli, sedi. Hoćemo kao prošlog puta?
- Da. - odgovaram, a ne sećam se ni kako je bilo. Prepuštam se makazama koje poput muve krenuše da kruže oko moje glave.
- Jesam tebi rekla da treba da nanesemo premaz? Zbog ovih sedih. Jao, baš ih imaš. - čujem kako mi govori "tik - tak". Nije bitno.

U prostoriju ulazi devojka u pratnji starije gospođe.
- O, ćao! Ti si za feniranje?
- Da. - čujem kako devojka odgovara.
- Jao, što ti je super jakna! Gde si je kupila? E, ja sam istu takvu kupila u tržnom centru. Nije bila skupa, tri 'iljade. Mislim se za te pare ću da je uzmem, makar je nosila samo ove zime. Šta da kupujem nešto skupo, pa da mi traje sto godina, dosadi mi... Ovako, iduće godine mogu da kupim drugu. Ionako volim da menjam. - raspričala se majstorica o svom odevnom predmetu.
- Da, i mi smo ovu kupili u tržnom centru. Baš i ista cena. - promrmljala je gospođa nakon kraće pauze.
- E, a ja imala prošle godine neku kratku, tako do struka. Htela da se pravim devojka. I nosila je tako dok nisam dobila upalu jajnika, a onda sam rekla: nećeš vala više! Sad kupujem samo one jorgane, znaš ono - do kolena! I nema zime. Takva mi je i ovogodišnja, ta o kojoj ti pričam. Jeste da izgledam ko da sam džak navukla, ali je topla! A čija je proizvodnja: ko će ga znati! Danas sve iz Kine uvoze. Ova izgleda nije: vidim piše na njoj made in prc*. Šta im znači to "prc", ne'am pojma!? Ne znam... Prc! Hahaha... - smejala se dok je završavala posao.

- Evo, gotovo. Pogledaj! - i krene ogledalom: malo nazad, malo napred. Zum, levo desno, kao da vidim rezultate rada. - Dobro?
- Aha. - kažem joj i već planiram novi dolazak. Jer to je samo kosa.
____________________________
*P.R.C. - People's Republic of China

Photo: http://www.flickr.com/photos/lululemonathletica/